A Different Approach to Strategic Planning Using Appreciative Inquiry
Abstract
The interview describes the integration of Appreciative Inquiry (AI) into the strategic planning cycle at Medicine Hat College. Appreciative Inquiry can play a powerful role in initiating and managing change through the process of asking generative questions. AI increases the possibility of introducing successful and transformative change at all levels within an organization. The interview was conducted in December 2015 by Innovations in Practice Editor Jennifer Easter.
Dans l’entretien, il s’agit de l’intégration de l’enquête appréciative (Appreciative Inquiry) en cycle de planification stratégique au Medicine Hat College. L’enquête appréciative peut jouer un rôle vigoureux dans l’initiation et la gestion de changement par le processus de poser des questions génératrices. L’enquête appréciative augmente la possibilité d’introduire le changement réussi et significatif à tous les niveaux d’une organisation. L’entretien a été mené en décembre de 2015 par Jennifer Easter, la rédactrice d’Innovations in Practice.
Dans l’entretien, il s’agit de l’intégration de l’enquête appréciative (Appreciative Inquiry) en cycle de planification stratégique au Medicine Hat College. L’enquête appréciative peut jouer un rôle vigoureux dans l’initiation et la gestion de changement par le processus de poser des questions génératrices. L’enquête appréciative augmente la possibilité d’introduire le changement réussi et significatif à tous les niveaux d’une organisation. L’entretien a été mené en décembre de 2015 par Jennifer Easter, la rédactrice d’Innovations in Practice.
Keywords
appreciative inquiry
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.21083/partnership.v11i1.3391
Copyright (c) 2016 Partnership: The Canadian Journal of Library and Information Practice and Research

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Partnership: the Canadian Journal of Library and Information Practice and Research (ISSN: 1911-9593)